CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

THE AWESOME MR & MRS BLOGGIE :)

Jumaat, 6 Mei 2011

kesian bila melihat mereka ;(

salam,hye readers. selamat malam ! uikss,daa tidur ka? jangan laa tidur dulu. lekss lu,pekena teh mamak dulu. haha. *joke !

oke,tempoh hari aku ke bandar mahu hangout sama housemate aku IZHANI FARAHANA and her sis. janji nak tengok wayang cerita THOR. semasa dalam perjalanan aku nak jumpa diorang, aku terpandang kat seorang warga emas ni dari dalam bus.
.
.
.

source: google image


warga emas ni lelaki bertongkat,kaki kiri dia tempang,baju and seluar lusuh,bawak beg buruk sambil jalan terhincut-hincut. serius aku cakap memang kesian sangat tengok keadaan warga tua tu. apa lagi nak tengok muka dia, YA ALLAH sayunya. sambil dalam hati aku berkata.. 'ke mana laa orang tua ni nak pergi dengan keadaan jalan bertongkat? mana anak-anak dia? tak kesian ke anak-anak dia dengan keadaan orang tua ni? kat mana laa orang tua tu tinggal? '

haishh,macam-macam laaa yang bermain di kotak hati aku time tu. macam nak nangis ada gak. yelaa,mungkin dari situ kita boleh ambil pengajaran. bagaimana kita nanti bila di waktu tua kelak andai umur kita dipanjangkan oleh-Nya lagi dan masih dapat bernafas seperti biasa dengan damainya. masa akan datang kita tak akan tahu kelak bagaimana kejadiannya. kelak bila kita ada anak,apakah mereka akan ingat pada orang tuanya sendiri atau tidak? atau mereka akan membiarkan kita hidup bergelimpangan di merata tempat atau juga mereka akan lupakan pada orang tuanya suatu hari nanti.

haishh,jangan laa macam tu. tapi kesalnya aku tak dapat nak tolong warga emas tu time tu. kat dalam bus,keadaan sesak. aku hanya dapat pandang dari jauh jee tengok keadaan dia. semoga warga emas tu dalam baik-baik jee. :(



p/s: kesian bila melihat mereka. jaga laa orang tua anda dengan sebaik-baiknya. :)


0 0000 awesome blogger says?: