CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

THE AWESOME MR & MRS BLOGGIE :)

Khamis, 7 April 2011

musuh dalam DIAM!

menghitung hari,detik demi detik. eh eh,tetiba menyanyi pula. kenapa? kenapa? haaaaa,tunggu ceritanya nanti next time oke. :) mai,mai sini nak cerita pasal musuh ni. mesti korang ada musuh an. nampak bebenor menipu kalau tak ada musuh. tak kira jahat atau baik.

aku pun ada musuh juga. musuh aku ni jahat sangat. uh,pi main jauh-jauh. tak suka laa! musuh aku nak cerita ni musuh dalam DIAM! tau. suka sangat jeles dengan manusia-manusia yangberada disekelilingnya. musuh ni boleh membuatkan kita stress tak tentu pasal. mahu tidaknya boleh buat kita masuk hospital sakit jiwa 1 hari nanti.

jum jengah cara nak elak musuh kita ni!

1.ambil mudah keadaan fizikal
-yeaah! musuh kita suka ambil mudah dengan keadaan fizikal kita. asal kita lalai jee,start laa dia nak ambil bahagian. sebenarnya kita boleh elakkan dia. kita boleh kembangkan keadaan fizikal kita dengan melakukan hal-hal yang berfaedah. like bersukan kee,beriadah kee or anything. asalkan benda tu boleh buatkan kita kuarkan peluh.

2. waktu tidur tak menentu
ha,yang ni paling famous emes sesangat laaa. paling suka betul musuh-musuh yang tak dijemput suka hinggap. sebab ni jee boleh buat alpa. malam jadi burung hantu,siang jadi burung belatuk. eh eh,betul ke tu. abaikan sahaja. seperti kita tahu sendiri kan. tempoh tidur seseorang tu adalah 7-8 jam sehari. dan paling mujarab,kita kena laa ubahkan waktu tidur kita. dengan merancang semula kehidupan agar lebih teratur.

3.pemakanan tidak seimbang
aisehh,kena ambil berat ni woooo. jangan laaa abaikan sesangat. jangan terlalu mengikut selera sangat masa nak makan kerana lama-lama nanti akan memudaratkan.

sebab hanya dengan ketiga-tiga perkara ini musuh dalam DIAM! kita akan menyebabkan kita menjadi M.A.L.A.S! haha. tu laaa musuh kita. jahatkan! :)




0 0000 awesome blogger says?: