CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

THE AWESOME MR & MRS BLOGGIE :)

Selasa, 1 Mac 2011

pagi-pagi daa kena perli..



selamat tengahhari bloggers..
cehh~~ time lunch macam nih baru nak mengupdate.
ahai,sibuk sangat seyh.
banyak kerja kat office.
lai,lai,lai aku nak cerita kat korang ni.

pagi tadi hujan mulalah membasahi bumi dalam pukul 6.30am.
auww~~seronoknya kalau sambung tidur pagi2 macam tu.
memang berselubung habis,syokk~~~
sejuk..
okeoke,stop berdreaming.
dengan rajin bercampur malas macam kebiasaan bangun+mandi+ciap2 mahu pergi bekerja.
time tu hujan still lagi tak berhenti.
dalam hati *kan best tak payah pergi kerja. haha.

so0,macam biasalah lepas breakfast ala kadar dengan semanga
t nak keluar dari rumah menunggu member aku yang sama-sama satu tempat kerja dengan aku.
dengan syokk menunggu dalam hujan renyai-renyai manja.
dapat 1 mesej dari si member aku nih.

"weyh,kat uma aku hujan lagi. ko g dlu la. tkt ko lmbt lak. aku mmg lmbt nue nk tngu hjan lg"

aiyaaa,tengok jam memang daa lambat laa.
so0,nak tak nak aku pergi laa calling2 pakcik teksi yang selalu aku naik.

aku: hello,assalamualaikum pakcik. boleh tolong ambil saya sekarang tak? nak pergi pejabat daerah sekarang.
uncle: waalaikumsalam,oke boleh. tunggu 5 minit.
aku: terima kasih pakcik.

sampai2 terus aku naik dengan tanpa segan silunya.
sampai jee depan lobi office aku,lepas membayar tambang uncle teksi tu tetiba ada orang perli aku.

"hah,budak ini bagus. naik teksi bawa helmet. UTAMAKAN KESELAMATAN aka SAFETY FIRST"

cett~~ malu seyh dengar.

daa semua orang pandang aku.
daa laa aku lambat punya laaa diperlinya aku pagi-pagi.
grrr~~~
dengan selamba aku cakap:

"mana ada pakcik. tadi hujan ingat nak naik motor,terpaksa naik teksi. member tak dapat ambil"

time tuh dalam keadaan kelam kabut nak g punch cad.
grr~~ sengal betul punya pakcik jawa pendek ni.
sabar jeee laaa *bak kata dalam cerita hantu mak limah.
daa laa sampai lambat dibaginya aku perli.
malu seyh. haha
the end~~



p/s: so0,lain kali jangan suka datang lambat. he :)
SAFETY FIRST itu memang perlu laa pakcik jawa pendek. :)



4 0000 awesome blogger says?:

Qaseh dalia adelia berkata...

hehe sabo je lah

siti zaleha berkata...

haha. tahu tak pe. sabo je laaa.

Nour Akmal berkata...

hye..
singgah cni...=)
salam kenal..

siti zaleha berkata...

aiyakk,hye...
salam kenal gk. :)