CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

THE AWESOME MR & MRS BLOGGIE :)

Rabu, 17 November 2010

MOOD HARI RAYA AIDILADHA



comel x dy senyum?? de macam korang x an an? haha.



grrrrrrrrrr,,,
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua umat islam di seluruh dunia.
haha.
sob,sob,sob,sob :(
1st time seyh beraya di perantauan a.k.a kat tempat orang.
mesti semua sedih an an an an an an.
even de kwn2 di sekeliling tp feel dy xsama laa beb.
mesti laa mahu raya sama family an an an an. :)
wakaka.
tersedu aku bila dengar lagu and takbir raya kt kwsn rumah aku pagi tadi.
wooohaaaa! mak,,akak nak makan lodeh,lemang,ketupat,ayam sambal.
rindunyaaaaaa....
ni sume gara-gara exam punya pasal.
de 2 lagi paper seyh xjawab ag.
cehh~~sje nk bg gap lama2.
kalau x,da lama aku cabut balik jb.
nak je aku peluk cium mak an d adik aku.
wahaha..
*U JANGAN JELES TAU. :)

p/s:sila laa baca pengajaran di bawah untuk dijadikan iktibar kita semua. amin. :)




Ambillah iktibar dan pengajaran dari kisah tersebut.
Bersama2lah kita muhasabah diri dan menghayatinya.
Betapa berat Allah menguji kecintaan Nabi Ibrahim kepadaNya.



Setelah lama mengimpikan kurniaan dan kehadiran seorang cahaya mata.
Beliau diuji lagi, disuruh Allah untuk meninggalkan isteri dan anaknya yang baru sahaja lahir kedunia dan yang selama ini dinanti-nantikan.
Alangkah beratnya ujian Allah kepada beliau.
Setelah 12tahun terpisah dan melaksanakan apa yang diperintahkan, beliau kembali semula ke kampung halaman berjumpa keluarganya tercinta.
Betapa rindu dan kasihnya beliau pada isteri dan anaknya yang telah lama ditinggalkan.



Subhanallah. Malam itu beliau tidur dan didalam tidurnya beliau bermimpi.
Mimpi yang membuatnya kesah gelisah,tidak tenteram hatinya.
Lalu beliau menangis dan berdoa kepada Allah serta bermohon kepadaNya.
''Jika benar itu perintah daripadaMu Ya Allah, Kau berilah mimpi itu sekali lagi kepadaku..Agar ku yakin itu adalah yang Kau perintahkan..''
Esoknya beliau tidur kembali dan alangkah sedihnya beliau kerana mengalami mimpi yang serupa seperti sebelumnya. Allahuakbar3x.!!
Beliau tersungkur lagi menghadap Allah lalu mengatakan beliau akan melaksanakan perintah itu.
Mimpi itu menyatakan: beliau perlu menyembelih anaknya, Nabi Ismail.



Setelah memberitahu dengan beratnya kepada anak tercinta, Nabi Ismail, mereka pon melangkah pergi untuk melakukan perkara yang ada dalam mimpinya.
Tika sedang ingin menyembelih leher anaknya,langit pon bergemuruh!!!
"Wahai Ibrahim,engkau telah membenarkan mimpimu. Telah kau sembelih cintamu kepada anakmu. Inilah bukti cintamu kepadaKu!!"
Telah digantikan Nabi Ismail kepada seekor kambing yang besar, maka terjadilah KORBAN.


Inilah iktibar dari kisah Nabi Ibrahim dan mengingatkan kita semua agar sentiasa mencintai Allah lebih dari mencintai apapun didunia ini.
Semailah cintamu kepada Allah Rabbulalamin.





SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA :)

Selasa, 16 November 2010

KALAU PEREMPUAN CANTIK....

Kalau perempuan cantik pendiam

lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...

Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat

Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...

Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...

Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!


p/s:ouhh~~lelaki,fikir-fikirkan laa. :)

Ahad, 7 November 2010

30 PERKARA PEREMPUAN TAK SEMPAT BAGI TAHU LELAKI

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.



Khamis, 4 November 2010

FINAL EXAM

7 NOV 2010 *DONE
ACCOUNTING THEORY

10 NOV 2010*DONE
MALAYSIAN TAXATION II

13 NOV 2010**DONE
ACCOUNTING IV

18 NOV 2010
PERNIAGAAN ISLAM

19 NOV 2010
MANAGEMENT ACCOUNTING II


haha,the best aku punya jadual final exam nih. ngeehh~~~
tapi xstudy2 pn.
*study ea. huh.
btw,GUD LUCK TO ALL FRIEND AND STUDENT KPTM.
CHAIYOOOK!! :)

Selasa, 2 November 2010

I'M JEALOUS!

yess~~i'm lost!
i'm down now!
hate this feeling fucking DAMN much!
really2 sick.
idiot.
aku jealous melihat kau bersama dia.
really.
yesss~~ i appreciate it.
:(


Isnin, 1 November 2010




HAPPY BIRTHDAY 14TH MY SISTER..
31/10/1996..
NURUL AQIDAH BTE SALIKAN..

sorry,akak xde hadiah nak bagi kat kau laa pendek.
sbb akak pn xbalik jb kot.
*cett,cam adik aku baca blog aku jee.

btw,hope may allah bless u dear.
buat yang terbaik nak final exam daa ni.
IMYSDM n ILYSDM laa ngexx~~)